This blog is created by Fariza Othman and all material on this site is copyrighted, if not otherwise stated. Do not copy the material without permission.

Thursday, August 18

Kami Blogger Prihatin

Assalamualaikum.

Hari 19hb August 2011 bersamaan dengan 19 hari kita telah berpuasa. Alhamdullilah, kita masih lagi di kurniakan dengan rezeki yang melimpah-ruah & tidak putus-putus. Dan tak lama lagi akan menyambut hari kemenangan iaitu Aidilfitri. 

Tapi tatkala kita berseronok dengan rezeki Allah ni. Adakah anda sedar di luar sana. Luar jauh daripada jiran sebelah rumah kita tidak berada seperti yang kita miliki sekarang ni? Tatkala kita menjamah makan untuk berbuka puasa dan bersahur, adakah kita mengingati meraka [Mangsa-mangsa kebuluran Somalia] ni. Sudahkah mereka makan, Bagaimana dengan anak-anak mereka?!.

Bantuan yang sedikit hanya dari RM10 dapat membantu mereka ni. Daripada segmen ni. Marilah kita sebagai blogger, sama-sama kita menghebahkan & menghulur bantuan untuk kebaikan kita sendiri dan semua pihak, terutamanya kepada mangsa-mangsa kebuluran di Somalia.

Jika ada yang berminat untuk menderma , boleh ke laman ini :http://irmblog.org/2011/07/serious-drought-in-somalia-affecting-livelihoods/


p/s: Ini adalah segmen sebagai sokongan terhadap kempen TABUNG KEMANUSIAAN SOMALIA  anjuran ISLAMIC RELIEF MALAYSIA atau IRM .

Kami Blogger Prihatin!!


Love,
Fariza

4 comments:

Mrs. Norrie said...

Dtg dari segmen yg sama

Hulurkan bantuan..ringankan beban...

Berkongsi Rezeki dari yg Maha Esa

CikTeddyCorner said...

kalo cik sedekahkan doa blh..?

MizzTina said...

salam ziarah..dtg dr segmen yg sama..

bersyukur kite tidak seperti mereka.. mari sama2 kite ringankan beban tu..

Unknown said...

Nice entri... Salam idulfitri, maaf zahir dan batin yer... dari Santri Nurul Iman..