This blog is created by Fariza Othman and all material on this site is copyrighted, if not otherwise stated. Do not copy the material without permission.

Tuesday, August 9

Kanak-Kanak 10 Tahun Penghias Majalah Vogue.

What do you expected bila tengok budak kecil yang sepatutnya cuma tahu main, belajar 'the common thing', dan berkelakuan keanak-anakan [normal behaviour for children]. Tapi sebaliknya, tidak seperti yang di jangkakan oleh kita. 

Budak kecil yang dimaksudkan adalah Thylane Blondeau, dari perancis yang hanya berumur 10 tahun tapi apa yang paling mencetuskan kontroversi adalah budak kecil ni telah dipilih untuk menghiasi majalah terkenal; Vogue Perancis. Siyes, tabik spring. Majalah orang dewasa sehhh *Memang canggih budak-budak zaman sekarang ye tak. Bagi saya cara budak tersebut memberi pose untuk majalah tersebut sangat la menakjubkan [first place] macam budak ni telah di beri tunjuk ajar secara terus-menerus oleh orang dewasa ataupun persekitarannya.
 Thylane Blondeau sebagai penghias cover French Vogu; August 2011

Credit all above piccas from Pedestrian.Tv

Ia satu editorial yang menarik dan pengambaran yang hebat, tetapi ia sangat tidak menyenangkan. Paparan (Thylane) Blondeau dalam siri provokatif menimbulkan, meletakkan dia seperti model yang bertahun-tahun lebih tua daripadanya dengan pakaian yang hanya sesuai digayakan oleh orang-orang dewasa sahaja, tetapi ia telah dipertahankan sebagai salah satu bentuk seni. Tetapi adakah? ~ Pedestrian.Tv 

Selanjutnya

Kanak-kanak sememangnya mudah di bentuk dan di lentur. Ini semua depend to adults camne cara untuk membentuk anak-anak mereka sendiri. Persekitaran, tunjuk-ajar & bimbingan penting sebagai salah satu bentuk pembelajaran secara psikologi untuk menjana minda & menjadikan kanak-kanak tersebut seperti yang dikehendaki. 




Love
Fariza



2 comments:

Norhalizah Mohamed said...

wahh..boleh tahan. baru 10 tahun jadi cover vogue. big success tu.

Munn Jaafar said...

kesian je tgk dia...kecik2 dh mekap tbl2...hehe =)