This blog is created by Fariza Othman and all material on this site is copyrighted, if not otherwise stated. Do not copy the material without permission.

Thursday, April 21

Wajah Bercahaya

Assalamualaikum.

Rasa seminggu tak update blog ni buat jadinya tak keruan. Jari ni rasa gatal., lenguh-lenguh je .So, rini nak mengatal  sekejap for my blog entry. Ni semua sebab komitmen yang 'banyak' amat. Baru rasa dah tua bila banyak sangat komitmen yang kena ditanggung samada komitmen keluarga, kerjaya aka kerja & 'kawan-kawan' & juga diri sendiri. Ekk, diri sendiri mungkin tidak. Hahaa, disebabkan "komitmen" itu la yang menyebabkan jiwa kacau!!. Muka mula berjerawat dengan tompok-tompok itam mula menunjukkan belangnya.

Ok, back to title "Wajah Bercahaya". Tapi sebelum itu, apa itu wajah bercahaya. Mesti terbayangkan bidadari or Malaikat atau juga mayat yang wajahnya bercahaya, betul tak?. Bukan!!, apa yang saya nak kongsikan ini bukan auta. Tapi amalan seharian kita untuk kelihatan cantik Cantik bukan hanya kena cuck botok sana-sini untuk wajah lebih gebu & mungil, bukan juga kena cucuk colegen. Itu semua sementara. 

Adakah anda tahu daripada amalan kita ketika sedang ber"make-up" antara petua yang sangat baik untuk mendapatkan wajah bercahaya atau "nur"?. [Kredit to Anes cause kongsi petua ni,hehee].. Anes bagitau masa duk menenyeh UV Protection kat muka ni & suddenly die tegur, "Akak jangan tenyeh muka tu guna tangan kiri, nanti nur tak keluar!!". Glupp, betul ke?. Bila duk pikir-pikir cam ade logiknya. Betul juga kalau kite tengok banyak daripada perbuatan tangan kiri semua tuk kerja-kerja berhadas kan?. 

Sape yang tak nak muka kita nampak cantik bercahaya & sedap dipandang. Selain itu, amalan membaca doa tatkala nak tengok cermin antara amalan yang baik untuk memelihara di samping mensyukuri nikmat yang diberikanNya.
” Ya Allah, sebagaimana Engkau telah mengelokkan kejadianku, maka elokkanlah juga akhlakku.
amin...

Ini antara petua yang senang tanpa memerlukan bahan-bahan sampingan. InsyaAllah amalan yang baik akan mendatangkan kebaikan.


Have a bless Friday.


xoxo,
Fariza

1 comment:

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

like dis entry!!
gud2!!


☆┌─┐ ─┐☆
☆│▒│ /▒/
☆│▒│/▒/
☆│▒ /▒/─┬─┐... HYE!!HYE!!
☆│▒│▒|▒│▒│ ..PEACE!!!....
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│..MENJEJAK DISINI!!..
└┐▒▒▒▒▒▒

✿ salam singgah dari mummyweiyda✿
✿eppy blogging ya!!✿

Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog