This blog is created by Fariza Othman and all material on this site is copyrighted, if not otherwise stated. Do not copy the material without permission.

Tuesday, May 3

BEN ASHAARI LELAKI vs PEREMPUAN

Assalamualaikum..

Later morning today I start with joining contest Abg. ben Ashaari. Sebelum tu ade gak terpikir nak buat entry seperti itu lah. Tapi dah Abg. ben buat. terus la join. Nape baru sekarang join?. Sebab ni baru sempat. Biase abg Ben buat time weekend. Uuuhh, tak dop masa plak. hehehe.

Ok, ape yang saya nak cite lelaki Vs Perempuan di mulakan dengan qoute ini:

Perterjemahaan daripada qoute ini. Kalau lelaki sering menganggap perempuan ni insan yang lemah, or bagi yang menganggap pendidikan tinggi tak berguna bagi perempuan sebab akhirnya ke dapur juga, bagi yang masih berfikiran kolot. Tapi ade lagi ke yang pikir cam2 lagi?. Erm, kalau dah macam 2. Lelaki perlulah lebih bersifat kelelakian untuk melindungi perempuan yang mereka anggap lemah yang merupakan ibu dia, isteri die, adik perempuan die, kakak die atau juga teman wanita die. Ha, baru gentlemen. Jangan la dipukul, dikasari dan sebagainya. Manakala yang berfikiran kolot tu. Anda sangat tidak wajar untuk berfikiran mengatakan perempaun hanya di dapur. Itu adalah 'sebahagian daripada tanggungjawab' perempuan dalam sesebuah organisasi kekeluargaan bukan bermaksud perlu ke dapur setiap masa & ketika!. 

Kini, lelaki perlulah ke dapur sebagai salah satu 'tanggungjawab' untuk menjalinkan hubungan mesra antara keluarga di samping meringkan beban isteri, ibu, kakak dan juga adik. Baru gentlemen!!. Jangan ngada-ngada nak membantu makwe plak. Itu hipokrit tu!. hahahah.Tepuk dada tanya selera.

xoxo,
Fariza

3 comments:

SHM said...

kdg2 tu mmg patut pun llki perlu ke dapur...
jgn terlalu nak bergantung kat org lain...
ap pendapat Fariza klu llki pndi masak? :D

solomolo said...

jeng jeng jeng...
terjah kat sini kejap...


http://solomolo.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-aku-jawab-soalan-cik-efa.html

Fariza Othman said...

@Belog MTT: sure why not!! ^___=

@SHM: Yesss. definitly. xsalah laki ke dapur kan. Abah saya pandai memasak. hehehe

@en solo: I loike. terjah menerjah. ahakss. Thanks cause menerjah!!

@vintage process: thanks so much for the compliments!!